HomeNieuwsHormonen & Voeding

Hormonen & Voeding

12 mei 2022
Hormonen & Voeding

Van het 's morgens energiek wakker worden, een gezellig (of iets minder gezellig 😅) humeur, je bloeddruk, stressniveau, bloedsuikerspiegel, je stofwisseling, immuunsysteem en libido.

Tot het 's avonds weer lekker in slaap kunnen vallen én goed doorslapen.😴
Écht alles in onderhevig aan je hormonen!

Belangrijk dus dat je hormonen in balans zijn!⚖️

Stress, verkeerde voeding en te veel eetmomenten verstoren je hormonen.

Dit geeft vervelende klachten zoals; slaapproblemen, overgewicht, verminderde concentratie, haaruitval, bloedsuikerschommelingen, verminderde vruchtbaarheid, depressie, vermoeidheid, acné etc, etc.

Houd je hormonen daarom in balans en voed ze met de juiste middelen! 🥑🍎🥦🥕🥬🫐

Factoren die hormonen ondersteunen:

🌱 Plantaardige vezelrijke voeding (groenten, fruit, kruiden, noten en zaden)
🥦 Broccoli, spruitjes en andere koolsoorten
🐠 Omega-3
☀️ Vitamine D
😇 Stress reductie (stress onderdrukt veel hormonen)

Factoren die hormonen verstoren:

  • Gebrek aan beweging
  • Overgewicht
  • Te veel, te vaak en 's avonds laat eten
  • Geraffineerde koolhydraten, suikers, frisdrank, gebakjes etc
  • Gefrituurde voeding en snacks
  • Teveel koffie (3+ bakjes)
  • Vitaminen en mineraal tekorten
  • Insulineresistentie (Diabetes 2)

Meer weten of aan de slag met bovenstaande klachten?

www.LeefstijlconsulentMiriam.nl

Wil je werken aan je gezondheid en de oorzaak van je klachten aanpakken?
Neem direct contact op
© 2022 Leefstijlconsulent Miriam